tisdag 18 augusti 2009


Dagarna går och även åren tycks passera i en rasande hastighet. I helgen som var blev jag lite äldre, ja ett helt år sedan sist.. Och nuryktas det om att det skulle bli 40 nästa gång, nej jag håller nog fast vid 33 ett tag till, jag trivdes med att vara just 33. Man är liksom lagom. Lagom gammal för att ha arbetslivserfarenhet, lagom gammal för att vara och bli mamma. Man är helt enkelt lagom och det är ganska praktiskt ibland eftersom jag sällan är lagom annars. Jag är varken lagom lång eller lagom tjock. Mina åsikter är inte lagom och jag håller absolut inte tyst bara för att det är behagligast för alla på det viset. Nej jag är helt enkelt olagom. Men bra ändå.



Min födelsedag var helt lugn, hade besök av långväga brorsan dagen innan han skulle bara lämna hem sina tjejer till deras mamma efter att de varit hos honom i sommar sedan skulle han hem till dalarna igen. Men tid för en fika hade han givetvis och presenter fick jag. På min födelsedag bjöd barnen på middag hos mormor, med hemlagad blåbärsglass till efterrätt. Det var verkligen mums. Massor av folk hörde av sig och grattade vilket alltid är mysigt.



Det var för övrigt en händelserik söndag då min älskade gubbe gick vilse i svampskogen och kom ut ca 1,5 mil från där han parkerat bilen, som tur är har vi bra grannar som lät mig låna deras bil så att jag kunde hämta honom och köra honom till vår bil..Men en rejäl kantarell skörd blev det.



Har äntligen kommit igån med mitt scrappande igen, jag har börjat gå upp med gubben klockan 5.30 och får då en timme i lugn och ro som bara är min. Det har blivit ett par riktigt hyfsade sidor. Har en ny strategi eftersom jag är lite humör människa så väljer jag inte kronologiskt vilken sida jag gör utan jag gör mina sidor klara och placerar in dem först när albumet är så att säga fullt. Midsommar sidan blev kanonsöt, alldeles rosa..