lördag 15 augusti 2009


Ska det vara så här mörkt???

Lördag kväll. Vad gör alla en kväll som denna? Regnet öser ned, även om det är lite i förhållande till vad vi fick i torsdags. Allt känns grått och trist, inte känns det som augusti mera som oktober.. Trädgården ser skräpig ut, ja den påminner lite om en swimmingpool också, idag har vi alla fått dra på oss jackor när vi gått ut och det är så mörkt. Inte brukar det väl vara så mörkt redan. Ja jag borde veta det, fyller ju faktiskt år i morgon. Skall inte fira något speciellt, fick en mysig fleece och goa strumpor av brorsan när han var här i går annars blir det väl lite teckningar från barnen vilket jag uppskattar. Mamma bjuder på middag och jag har lovat mig själv att inte dammsuga. Fin present va..
Mina älsklingsblommor står i blom nu, solrosor, i år har jag inte planterat några men tack vare kompostjorden har de dykt upp lite här och var till min stora glädje. Jag njuter av deras intensiva färg och hur något stort kan komma ur något så litet som ett frö.

Nej nu blir det sängen.